1 az 1 elleni játék joker játékosokkal és szélső partjátékosokkal
- 4 tányérbója
- Labdák
- 3 mez (3 különböző színben: az ábrán fehérben, sárgában és pirosban)
- Játéktér: 13x13 méter
- Játékosok száma: 5
- Időtartam: 14 perc
- Sorozatok száma: 4 sorozat, egyenként 2:30 perces időtartammal (1 perc pihenővel a sorozatok között)
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Labdatartás emberelőnyben 2 partjátékossal, akik a játékszituációban történő irányított labdaátvételt és a kényszerítős játékot segítik |
Speed endurance, Irányított labdafogadás, Passzolás, Receiving and shielding of the ball, Helyezkedés, Marking, Labdaszerzés, Szerelés, Possession triangles, Wall Pass |
4 tányérbója segítségével hozzunk létre egy 13 méteres oldalakkal rendelkező, négyzet alapú gyakorlóteret. A négyzeten belül 3 játékos (2 ellenfél és egy, az éppen a labdát birtokló társával összejátszó joker) helyezkedik el. Állítsunk fel 2 partjátékost a négyzet két ellentétes oldalán kívül. A játéktérhez közel helyezzünk el további labdákat a játék folyamatosságának biztosítása végett.
- A négyzeten belüli labdatartási játék 1 az 1 ellen folyik (az ábrán a piros játékos a fehér ellen)
- A labdát birtokló játékost a gyakorlótéren belül egy joker játékos segíti (az ábrán sárgában)
- A gyakorlat célja: megkapni a labdát egy partjátékostól és megjátszani az ellenkező oldalon lévő segítőt a joker játékos esetleges, de minél gyakoribb bevonásával
- A játékosok minden sorozat végén cseréljenek szerepet (cseréljük fel a gyakorlótéren belül játszókat a partjátékosokkal és a jokerrel)
- A gyakorlótéren belül dolgozó két játékos legfeljebb 2-3 érintésből játszhatja meg a labdát
- A joker játékos egyszer érhet a labdához (egy érintésből adhatja vissza a labdát)
- Ha a támadó labdát kap az egyik partjátékostól, csak az ellenkező oldali segítő irányába folytathatja a játékot (nem passzolhat vissza a labdát megjátszó társának)
- A játékosok rotálása közben kerüljük el, hogy a gyakorlótér belsejében játszó játékosok 2 egymást követő sorozatnál tovább maradjanak a négyzeten belül (cseréljenek szerepet a segítőkkel)
- A négyzet belsejében játszók korlátlan labdaérintéssel dolgozhatnak (ez nem fejleszti annyira a kényszerítős játékot, de alkalmat ad arra, hogy a dribblingen és a labda fedezésén dolgozzunk)
- A joker játékosnak engedélyezzünk két érintést (különösen, ha azt vesszük észre, hogy játékosunknak nehezére esik a folyamatos játékot segítő irányított labdaátvétel kivitelezése)
- A gyakorlat haszna - bemelegítő fázisban alkalmazva – az irányított labdaátvétel kontextusba helyezésében rejlik: a támadó mozgásának a közvetlen ellenféltől való szabaduláson kívül a további, a gyakorlótér ellenkező oldala felé irányuló játék folyamatosságát is biztosítania kell. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, kényszerítőznie kell a joker játékossal (háromszögelés)
- Az első átadást követő faljáték megtiltásával arra ösztönözzük a támadót, hogy kockáztassa meg a labdaátvételt az ellenkező oldali segítő közvetlen megjátszása érdekében. Ha ezt nem tesszük, játékosunk (tapasztalatából adódóan) azonnal a segítőnek játszaná a labdát, így kerülve el az emberfogásból történő szabadulás jelentette munkát, biztonsági játékra törekedne, és ily módon mentesítené magát a felelősségvállalástól, amit a labda hosszanti megjátszása jelent
- A joker nagyon hasznos, alapvető fontosságú támogató szerepet tölt be: támogatja a védő játékát az ellenkező oldal felé irányuló passzvonalak lezárásával és esélyt ad a támadónak az emberfogásból történő szabadulásra, miután megkapta tőle a labdát (hatékony kényszerítőzés a későbbi meccsszituáció szempontjából)
- Tartsuk magasan az összjáték intenzitását, így a játékosok kondícióján is dolgozhatunk, viszont ne hanyagoljuk el a sorozatok közötti szüneteket