Focisulis kisjáték: kiütő
- Tányérbóják
- Labdák (a korosztálynak megfelelő méretben)
- Mezek
- Játéktér: 20x20 méter
- Játékosok száma: 10
- Időtartam: 18 perc
- Sorozatok szám: 6, egyenként 2 perc időtartammal, 1 perc passzív pihenővel
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Gyakoroltassuk az alapvető testtartásokat, valamint fejlesszük az általános és specifikus koordinációs készségeket az alapvető mozgások során |
Overhand throw, Basic posture schemes, Adapting, Proprioceptive informations, Anticipation, Space-time differentiation, Tájékozódás, Perifériás látás, Gyorsaság, Sensoperceptive capacity, Agility |
Tányérbóják segítségével alakítsunk ki egy 20x20 méteres játékteret. A játékosokat osszuk 2 csapatra, csapatonként legalább 4-5 játékossal (az ábrán a fehér mezes csapat a piros ellen). Az egyik csapat 5 játékosa a gyakorlótéren belül helyezkedik el (az ábrán a pirosak), a másik csapat 5 embere a játéktéren kívül, annak kerülete mentén áll fel (az ábrán a fehér mezesek). A külső, a pálya kerülete mentén várakozó játékosok a 4 oldalt felosztják egymás között, nem állhatnak mind ugyanazon az oldalon; esetleg egyenlő távolságban körbe vehetik a játékteret (a négyzetet). A gyakorlótér körül tartsunk labdákat arra az esetre, ha a játékszer elhagyja a játékteret.
- A gyakorlótéren (négyzeten) kívül mozgó játékosok, vagyis az ábrán fehér mezben játszók birtokolják a labdát a gyakorlat elején
- A labdával minél több ellenfelet (pirosak) kell eltalálniuk, akik legfeljebb 2 percig tartózkodhatnak a négyzeten belül (a sorozat időtartama)
- Saját oldaluk mentén kell mozogniuk anélkül, hogy belépnének a gyakorlótérre, miközben figyelniük kell a társ által eldobott, a négyzeten átrepülő labda mozgási pályájára. Így hamarabb be tudják gyűjteni a játékszert és gyorsan játékba hozhatják a labdát, újra megpróbálva eltalálni az ellenfelet
- Az eltalált ellenfeleknek el kell hagyniuk a játékteret
- A sorozat végeztével (a 2 perc lejárta után) a 2 csapat helyet cserél és a következő sorozatot fordított szerepben kezdi
- Használjunk a korosztálynak megfelelő méretű és számú (pl. 3 vagy 4), lehetőleg puha labdát, esetleg gumiból vagy szivacsból készült labdák alkalmazásával csökkentsük az ütés erejét
- A külső csapatnak csak egy labda áll rendelkezésére a négyzeten belüli játékosok eltalálásához, ezért a játékosoknak ügyesen kell begyűjteniük a játékszert, hogy minél folyamatosabban és gyorsabban, egymás után több oldalról támadhassanak
- Ha a belső játékosok röptében kapják el a labdát, nem esnek ki a játékból
- Az U10-es korosztály esetén a belső játékosok akkor is megmenekülnek, ha röptében visszarúgják a labdát (rüszttel vagy belsővel) vagy visszafejelik a játékszert, ha a labda magasabban érkezik
- A négyzeten kívüli játékosok egy helyett 2 vagy 3 labdát használhatnak (ezt a verziót főleg akkor alkalmazzuk, ha sok gyerek vesz részt a játékban)
- A négyzeten kívüli gyerekekkel a labdát dobassuk két kézzel, bedobást szimulálva
- A külső játékosoknak, mielőtt az egyik labdát a belső ellenfelek irányába dobhatnák, technikai elemet kell bemutatniuk (például 2 dekázás lábfejjel, combbal, fejjel, stb.)
- Biztassuk a gyerekeket együttműködésre és csapatmunkára, valamint a cél elérése szempontjából hatékony stratégiák kidolgozására
- Helyezzünk hangsúlyt a kommunikációra és a szórakozásra, miközben odafigyelünk a gyakorlat koordinatív aspektusaira