Ismétlődő jelleg és monotonitás
Ebben a cikkben azt fejtegetjük, hogy technikai és kommunikációs döntéseink hogyan hatnak a játékosok unottságára és monotonitás-érzetére, és következésképp hogyan befolyásolják a figyelmet, amit a magyarázatokra és a feladatokra fordítanak |
HOGYAN KELTSÜK FEL A JÁTÉKOSOK FIGYELMÉT?
- Mindenekelőtt az edzőnek tudatosan kell megválasztania gesztusait, szavait és kifejezéseit, amiknek megnyerőnek vagy konstruktívnak kell lenniük, míg a magyarázatoknak fel kell kelteniük a játékosok kíváncsiságát, valamint sokféle, személyes és határozott visszajelzést, megerősítést kell kiváltaniuk.
- Az edzőnek nagyon kell figyelnie hangja tónusára és hangszínére: aszerint kell változtatnom mindkettőt, amire leginkább rá szeretném irányítani a srácok figyelmét, amire rá akarom vezetni őket. Ki kell emelnem a kulcsszavakat, a megfelelő nonverbális módon aláhúzni a legfontosabb elemeket és a lépéseket, amikre leginkább kell koncentrálniuk, mivel ezek a legnehezebbek, vagy egyszerűen csak újak számukra.
- Változtassuk hangszínünket, kommunikációnk legyen mindig intenzív és inspiráló. Ez nem jelent a mondanivalónk üzenetétől vagy a munkaszituáció adott kontextusától független emelt hangot, esetleg kiabálást. Ha így tennénk, az egésszel épp ellenkező hatást érnénk el, összezavarnánk a srácokat, negatív érzéseket keltenénk (szorongás, félelem, idegesség…) vagy hangunk háttérzörejjé silányodna, elveszítve jelentőségét és fontosságát.
VÁLTOZATOS TARTALMAK AZ INSPIRÁLÓ ÉS KEVÉSBÉ MONTON EDZÉSEK SZOLGÁLATÁBAN!
A KONTEXTUSBA HELYEZÉS FONTOSSÁGA