Támadás a védők mögött
- Tányérbóják
- 2 kapu (az edzeni kívánt korosztálynak megfelelő méretben)
- 7 mez (az ábrán 6 piros és egy citromsárga színű)
- Labdák
- Játéktér: 30x40 méter
- Játékosok száma: 10 + 2 kapus
- Időtartam: 18 perc
- Sorozatok száma: 2, egyenként 8 perces sorozat 1 perc pihenővel a sorozatok között
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
mérkőzésjáték, amellyel gyakoroltathatjuk a labda gyors visszaszerzését és az azt követő mélységi játékot |
Tájékozódás, Perifériás látás, Irányított labdafogadás, Tackle (Challenge), Passzolás, Lezárás, Támadó pályalefedés, Free pass forward, Wall Pass, Verticalization, Beékelődés |
Tányérbóják segítségével alakítsunk ki a játékteret. Mindkét rövid oldal felezőpontjánál helyezzünk el egy-egy kaput. Osszuk a játékosokat két csapatra: 4 kék, 6 piros mezes és egy joker játékosra (citromsárga játékos). A kékek által védett kapu előtt határoljunk be egy, az ábra szerinti sávot (sárga terület). Labda a kék csapatnál.
- A meccs az 5 kék mezes védő és a 6 piros mezes játékos között folyik
- Az épp labdát birtokló csapat igénybe veheti a joker játékos segítségét
- A csapat célja, hogy minél gyorsabban visszaszerezze a labdát, bejátsza azt a kék mezes játékosok védelmi vonala mögé és befejezze a támadást
- Ha a pirosak el tudják juttatni a játékszert a sárga zónába betörő társukhoz, az esetleges gól duplán számít (példa az ábrán)
- A játékot mindig a 4 kék mezes védő alkotta csapat kezdi
- A joker játékos kizárólag a labdát birtokló csapattal játszhat
- A sárga zónából szerzett gól duplán számít
- Biztassuk a piros mezes csapatot a labdaszerzés utáni gyors bejátszásra a védők között
- A piros csapatot ösztönözzük arra, hogy induljanak be az ellenfél kapuja előtti zónába
- A meccs a folyamatos átmenetek kezelését fejleszti: figyeljünk a játékosok reakcióidejére az átmeneti fázisban