Tematikus mérkőzésjáték célterülettel, 6 a 6 ellen
- Tányérbóják
- Labdák
- 6 mez (az ábrán piros színben)
- Játéktér: 30x24 méter
- Játékosok száma: 12
- Időtartam: 18 perc
- Sorozatok száma: 2, egyenként 8 perces sorozat (2 perc passzív pihenővel a sorozatok között)
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Taktikai jellegű mérkőzésjáték 6 a 6 ellen, két vízszintes zónára osztott pályán, célterülettel |
Passzolás, Szabadulás, Marking, Keresztirányú térkihasználás, Collective defensive tactical principles, Patient build up, Verticalization, Pressing, Átszűrődő passz, Pass to overcome the defense line, Átmenetek |
Tányérbóják segítségével alakítsunk ki egy 30 méter széles és 24 méter hosszú, négyzet alapú játékteret. Az így kapott területet egy tányérbójákból álló vízszintes vonallal osszuk fel két, hosszában 12 méteres oldalakkal határolt részre. Így gyakorlóterünk két egyenlő nagyságú, 30 méter széles és 12 méter hosszú térfélből fog állni. Játékosainkat osszuk fel 2, egyenként 6 tagú csapatra (az ábrán a piros csapat a fehér ellen). A csapatok az ábra szerint 4 plusz 2 felállással kezdenek, vagyis 4 játékos a saját, másik két társuk pedig az ellenfél félpályájára helyezkedik. Így mindkét félpályán 4 a 2 elleni emberfölényes szituáció alakul ki az egyik oldalon az egyik, a másik oldalon a másik csapat részére. Tartsunk megfelelő mennyiségű labdát a pályán kívül, hogy biztosítani tudjuk a meccs megszakítás nélküli folyamatosságát.
- A két csapat célja, hogy labdavezetéssel vagy a társtól kapott, a félpálya vonalán keresztül érkező bejátszással (védők közötti passzal) lépve át az ellenfél félpályájának alapvonalát elérje a célterületet. Utóbbi esetben a mélységből történő befutásnak megfelelő ütemben kell történnie, hogy elkerüljük a leshelyzetet
- A labdabirtoklással induló csapat a saját félpályáján, 4 a 2 elleni helyzetben kezdeti számbeli fölénnyel indul, mélységből építheti fel a játékát és játszhatja át az ellenfél félpályáját (a példán 4 fehér mezes játékos 2 piros támadó ellen)
- Az ellenfél térfelének átjátszása után a labdát birtokló csapat minden tagja beléphet az ellenfél térfelére, hogy segítse a támadást. Így egy potenciális 6 a 4 elleni, létszámfölényes játékszituáció alakul ki (mivel az ellenfél 2 támadója csak az ellenfél térfelén támadhat vagy próblhat labdát szerezni, ők nem léphetnek vissza saját térfelükre, hogy társaikait a védlemi fázisban segítsék)
- Minden alkalommal, mikor egy csapat eléri a célterületet, egy pontot szerez és a játék az ellenfél labdabirtoklásával folytatódik a kezdeti 4 a 2 elleni felállásban, mélységből induló támadásépítéssel
- A játékosok rendelkezésére legfeljebb 3 labdaérintés áll, ezzel növeljük az akció alatti mozgékonyságot, valamint az átadások és a kivitelezés gyorsaságát
- A lesszabály érvényben marad: a játékos nem várakozhat az ellenfél félpályáján a célterületet célzó indításra várva, a passzt mélységből történő bemozgással, a megfelelő ütemben és megfelelő területen kell elérnie (futás közbeni labdaátvétel)
- Az a csapat nyer, amelyik a 2, egyenként 8 őerces sorozat végére több pontot szerez
- Minden alkalommal, mikor egy csapat eléri a célterületet, a játék az ellenfél labdabirtoklásával folytatódik a kezdeti 4 a 2 elleni emberelőnyös felállásban, mélységből induló támadásépítéssel
- A játékosokat engedjük szabad érintésszámmal játszani, ezzel nagyobb hangsúlyt kapnak a párharcok, a dribbling és a fantáziadús játék motoros aspektusa
- Figyeljünk az akció kivitelezésének gyorsaságára és a passz intenzitására, hogy ne adjunk elég időt az ellenfélnek a védelem megszervezésére. Labdabirtoklás közben használjuk ki gyorsan az emberfölényt, lépjen fel minél több játékos a labda körüli zónába, így hozva létre több lehetséges megoldást és passzolási vonalat
- Dolgozzunk a kollektív és egyéni védelmi taktikán: védelmi inga, a mélységi terület ellenőrzése, pressing, megelőző keresztezések, helyezkedés, közbelépés, emberfogás
- Biztassuk játékosainkat a labdaszerzés utáni átmeneti fázis kihasználására és ezt követően a gyors mélységi beindulásra