Vaklégy
Célkitűzés
Felszerelés
- 2 eltérő színű jelzőrúd
- 2 eltérő színű tányérbója
- 2 jelzőbója
Előkészítés
- Játéktér: 20x15 méter
- Játékosok száma: 18
- Időtartam: 10 perc
- Sorozatok száma: 1 (fejenként legalább 6 ismétléssel)
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
A gyorsaság edzése egy mozgástudatossági gyakorlattal, amely a reakció- és a mentális alkalmazkodóképesség javítását segíti |
Adapting, Quickness, Gyorsaság, Optical, Mozgástudatosság, Agility, Giochi a staffetta |
Szervezés
Helyezzük el a 2 jelzőrudat egymástól kb. 20 méter távolságra, és az ezek közti képzeletbeli vonalra a 2 tányérbóját, ahogyan az ábrán látható (az edző a tányérbóják között fog elhelyezkedni). A tányérbójáktól kb. 15 méter távolságra, rájuk merőlegesen, helyezzük el a 2 jelzőbóját, amelyek a játékosok két kiindulási helyét jelölik. A játékosok párosával indulnak 8mindenki a saját bójájától) a gyorsasági versenyben. Mindkét bója mögött sorban állnak a játékosok, míg várják, hogy rájuk kerüljön a sor.
Leírás
A gyakorlat párokban zajlik. Az első páros (az ábrán fehér és piros mezben) kezdéskor az edzőnek háttal áll. Az edző a lábánál lévő két tányérbója egyikéhez megy. Jelére a játékosok megfordulnak, megnézik, hogy melyik színű tányérbójához állt az edző, és az ugyanolyan színű jelzőrúd felé sprintelnek (az ábrán szereplő példán az edző a piros tányérbójához állt, így a játékosok a piros jelzőbójához futnak). Az nyer, aki előbb ér a jelzőrúdhoz.
Az edző a piros tányérbójához megy
Szabályok
- A játékospár tagjai minden ismétléskor kiindulóhelyet cserélnek. Ezzel arra kényszerítjük őket, hogy új kiindulási helyzethez alkalmazkodjanak.
Variánsok
- A játékosok az edző által választott színtől eltérő színű jelzőrúdhoz futnak
- A játékosok különféle kiinduló testhelyzetből indulnak (ülés, háton vagy hason fekvés, stb)
- Növeljük a színes jelzőrudak számát
Edzői feladatok
- Követeljünk maximális intenzitást a jelzőrúd felé történő egyenes vonalú futásnál
- Versenyszellem
- Változtassuk a kiindulási színeket, ezáltal fejlesztve a játékosok reakciókészségét és mentális feldolgozási gyorsaságát