Terület fedezése és bújtatott passzolás – pszichofizikai felkészítés
- a játékterület kijelöléséhez elegendő számú tányérbója
- 4 kiskapu (vagy 8 jelzőrúd)
- 3 jelzőbója (vagy 3 eltérő színű tányérbója)
- labdák
- 4 mez (az ábrán pirosak)
- Játéktér: 20x20 méter
- Játékosok száma: 8
- Időtartam: 20 perc
- Sorozatok száma: 4 x 4 perces mérkőzésjáték, köztük 1 perc passzív pihenő
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
4-4 elleni labdabirtoklás gyors átadásokkal és folyamatos szabad területre mozgással a középen történő bújtatott passzolás elősegítésére |
Anticipation, Perifériás látás, Rúgni, Passzolás, Szerelés, Keresztirányú térkihasználás, Improvisation, Mobilitás, Labdabirtoklás, Átszűrődő passz, Pass to overcome the defense line, Átmenetek |
A tányérbóják segítségével jelöljünk ki egy 20x20 méter nagyságú négyzet alakú játékteret. A négyzet mindegyik oldalának közepére helyezzünk egy 1,5 m széles kiskaput (vagy 2-2 jelzőrúddal alakítsuk ki ezek helyét). A bóják (vagy 3 eltérő színű tányérbója) segítségével alakítsunk ki egy kb. 3 méter oldalú háromszög alakú területet a pálya közepén. A játékosokat osszuk 2 csapatra: fehér mezben az F csapat, piros mezben a P csapat. Legyen sok tartalék labdánk a játéktér szélének közelében, hogy biztosítsuk a játék folyamatosságának fenntartását. 4-4 elleni labdabirtoklás folyik.
- A piros P csapat úgy kezd, hogy védi a pálya közepén lévő háromszöget
- A fehér F csapat labdabirtoklással kezd, és megpróbál behatolni a háromszög belsejébe, hogy pontot szerezzen
- Akkor szereznek egy pontot, ha a csapat egyik játékosának sikerül a háromszög belsejében átvenni a labdát, amit csapattársa átszűrődő (védők között áthaladó) passzolással juttatott be oda
- A labdabirtokló csapat úgy is szerezhet pontot, hogy 8 egymást követő, az ellenfél beleérése nélküli passzolást végez (ez azért van, hogy a középső háromszöget védő csapat ne csak ennek a területnek a fedezését végezze, hanem gyakoroljon folyamatos nyomást az ellenfelekre és próbálja megszerezni a labdát)
- A két csapat helyét és feladatait mindegyik sorozat végén megcseréljük
- A labdabirtokló F csapat csak akkor szerez pontot, ha sikerül a csapat egyik játékosának a háromszög belsejében átvenni csapattársa átszűrődő passzolással érkező labdáját, és megállítania a labdát a háromszög belsejében
- A P csapat viszont úgy tud pontot szerezni, hogy megszerzi a labdát, és gólt rúg az oldalvonalon elhelyezett 4 kiskapu egyikébe. Ebben az esetben a F csapatnak kell védeni a 4 kiskaput és megpróbálni visszaszerezni a labdát
- Az a csapat nyer, amelyik több pontot szerez a sorozat végére
- Csapatonként csak 1 játékos rúghat gólt / szerezhet pontot
- Hozzunk létre létszámfölényt, elvéve egy játékost a P csapatból
- Hozzunk létre létszámhátrányt, elvéve egy játékost a F csapatból
- Tanulják meg meglepni az ellenfelet testcselekkel és irányváltásokkal, mind labdabirtoklási, mind nem birtoklási fázisban
- Ügyeljünk a folyamatos mozgásra és a gyors labdatovábbításra, ami által az ellenfelet megfosztják a lehetséges vonatkoztatási pontoktól, rést nyitnak a védők között és helyet találnak az átszűrődő passzoláshoz
- Figyeljünk arra, hogy a játékosok hogyan fedik le a tereket: biztosítsanak mindig több megoldási lehetőséget a labdavivő játékosnak
- Fordítsunk különleges figyelmet a nem labdabirtokló fázisra: a játékosoknak tudniuk kell megfelelően helyezkedniük, úgy foglalva el a pálya területeit, hogy a lehető legtöbb passzolási vonalat zárja le az ellenfél előtt
- Fejlesszük az átmeneteket: ha a védekező csapat megszerzi a labdát, akkor gyorsan a 4 kiskapura támad és megpróbál gólt szerezni. Az ellenfeleknek gyorsan újra kell szerveződniük, hogy elkerüljék a gólszerzést.
- Ha a gyakorlást emelt tempóban és jó intenzitással végezzük, akkor fizikai szempontból is jó edzést jelent
- A játék nagy intenzitása és a folyamatos pressing arra kényszeríti a játékosokat, hogy gyorsítsák a labdaátadásokat valamint a reakció- és a döntési időt. Kognitív aspektusok nagyfokú edzése