Labdatartás 7 a 7 ellen, 5 joker játékossal
- Tányérbóják
- 16 bója
- Labdák
- 12 mez (az ábrán 7 piros és 5 sárga)
- Játéktér: 40x30 méter
- Játékosok száma: 19
- Időtartam: 16 perc
- Sorozatok száma: 4, egyenként 3 perces sorozat (1 perc passzív pihenővel minden sorozat után)
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
7 a 7 elleni kötött játék a pályán belül helyezkedő joker játékossal és külső partjátékosokkal a létszámfölényes labdabirtoklásért |
Vestibular information, Perifériás látás, Passzolás, Labdavezetés, Szabadulás, Labdaszerzés, Szerelés, Mobilitás, Wall Pass, Pressing, Support |
Tányérbóják segítségével alakítsunk ki egy 40 méter hosszú és 30 méter széles oldalakkal rendelkező játékteret. A gyakorlótéren belül 7 (az ábrán piros játékosok) a 7 (az ábrán fehér játékosok) elleni játék folyik egy segítővel (az ábrán a sárga mezes joker játékos). A játéktéren kívül, minden oldal mentén elhelyezünk egy-egy partjátékost (az ábrán a sárga mezes joker játékosok). Így tehát a játéktér kerületén 4 külső partjátékos fog mozogni. A gyakorlótéren belül elszórva 8 átjárót alakítunk ki 8 pár bója segítségével. Az átjárók szélessége nagyjából 1 méter.
- A játéktéren belül 7 a 7 elleni labdabirtoklás folyik (piros csapat a fehér csapat ellen)
- Az egyik csapat azzal a céllal támad, hogy az átjárók egyikén keresztül a csapattársak egymásnak passzolva gólt szerezzenek. Ha a társ át tudja venni a két bója között (vagyis az egyik átjárón keresztül) érkező átadást az ellenfél közbeavatkozása nélkül, csapata egy pontot kap
- A másik csapat az átjárókat védi és ha labdát szerez, a lehető legtovább kell tartania azt a joker játékosok (sárga mezben) segítségével
- A labdát birtokló csapat összejátszhat a játéktéren belüli joker játékossal (sárga mezes segítő), így alakítva ki emberelőnyös szituációt
- Ha a védekező csapat labdát szerez, emberfölényét tovább növelheti a joker játékosokkal; a labdatartáshoz a belső segítő és a külső joker játékosok segítségét is igénybe kell vennie
- Tehát az egyik csapat célja az átjárókon keresztül történő gólszerzés, a másik csapaté pedig a labda minél hosszabb ideig történő megtartása
- Minden alkalommal, mikor a támadó csapat gólt szerez (pontszerzés az átjárókon keresztül), továbbteheti a játékszert egy külső joker játékosnak, aki beléphet a labdabirtoklási zónába (gyakorlótér), így használva fel egy pluszt embert a labdabirtoklási fázishoz
- A gyakorlótéren belül kivitelezett minimum 5 passz után a labdát egy külső joker játékoshoz kell passzolni, hogy utóbbi beléphessen a pályára
- Mielőtt a támadó csapat egy másik joker játékos beléptethetne, gólt kell szereznie valamelyik átjárón keresztül
- Minden gól (átjárón keresztül adott passz) 1 pontot ér
- Ha az átjárókat védő csapat megszerzi a játékszert, 2 érintéses játékkal tarthatja a labdát a külső és belső joker játékosok segítségével, így hosszabbítva meg saját labdabirtoklási fázisát. Ha a labda elhagyja a játékteret, az előzőleg támadó csapat kezdi újra a labdatartást
- A két csapat minden sorozat végén szerepet és feladatot cserél (az adott csapat 2 sorozaton keresztül támad, majd továbi két sorozatban védekezik)
- Korlátozzuk a játékosok megengedett érintésszámát (a joker játékosokat is beleértve)
- A jelentős számbeli fölény miatt fontos, hogy a játékosok figyelmét felhívjuk a a labda nélküli, folyamatos mozgásra (valamint arra, hogy a lehető legtöbb passzolási vonalat hozzák létre a labdavivő számára)
- A labdavesztés pillanatában a csapat ne álljon meg, próbáljon nyomást gyakorolni az ellenfélre és azonnal visszaszerezni a labdát (átmenetek)
- Helyezzünk hangsúlyt a mozgékonyságra, a szabad területre mozgásra és a területek lefedésére
- Ösztönözzük az akció felépítésének intenzitását és a rúgások minél jobb kivitelezését, hogy minél kevesebb támpontot kapjon a pressingelő csapat