Alapvető motoros mozgások: reaktív készségek
- 6 bója
- 8 tányérbója, 2 színben (vagy jelzőbója)
- 4 mez
- Labdák
- 2 szőnyeg (gyékény)
- Játéktér: 20x20 méter
- Játékosok száma: 8 vagy több
- Időtartam: 14 perc
- Sorozatok száma: 4, egyenként 3 perces sorozat, 30 másodperc pihenővel a sorozatok között
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Technikai-motoros gyakorlat labdavezetés közbeni kognitív ingerekkel és 1 az 1 elleni párharc |
Basic motor skills, General coordination capacities, Special coordination capacities, Gyorsaság, Mozgástudatosság, Feints and tricks, Kapura rúgás, Szerelés, 1-1 ellen |
Egy 20x20 méteres játéktér közepén 4 bója segítségével hozzunk létre egy 10 méteres oldalakkal rendelkező, négyzet alapú gyakorlóteret. Minden oldal felezőpontjánál színes tányérbójákat vagy jelzőbójákat használva alakítsunk ki egy körülbelül 2 méter széles kaput. Minden kapunak eltérő színűnek kell lennie: tehát 4 különböző színű átjárónk lesz a négyzet minden oldalán. Két egymással ellentétes átjáróval szemben, a négyzet kerületén kívül, attól nagyjából 3 méterre helyezzünk el 2 szőnyeget (gyékényt) és két bóját, amik a kiindulási pontot jelölik a játékosok számára. Az ábrán látható példán a bóják és szőnyegek a sárga és kék kiindulási átjáróval szemben vannak elrendezve, egymással ellentétes oldalon. Két, egyenként 4 játékosból álló sor (az ábrán pirosak és fehérek) áll fel a 2 kiindulási bója mögött. A gyakorlótér közepén helyezzünk el 3 labdát az ábrán látható módon. Fontos, hogy az edző tartson a pálya kerületén kívül megfelelő mennyiségű labdát, hogy pótolni tudja az előző ismétlés alatt felhasználtakat.
- A 2 sor kezdőjátékosai elhelyezkednek saját kiindulási bójáik és azokkal szemben leterített szőnyegek mögött
- Az edző jelére a játékosok bukfencet mutatnak be
- A bukfenc végén gyorsan felugranak és futva indulnak a négyzet közepe felé, hogy megszerezzék a hozzájuk közelebbi, velük szemben lévő labdát. Miközben a labda felé futnak, az edző bemondja az irányt, amerre a megszerzett labdával gólt kell szerezniük, vagyis a tőlük oldalirányban található átjárók egyikére (az ábrán a narancssárga és zöld kapuk). A példán az edző a jobb oldalt jelöli ki
- A piros mezes játékos megpróbál gólt szerezni a ZÖLD kapura (bal lábbal lő), a fehér mezes pedig a NARANCSSÁRGA kapura (ő is ballal lő). A pontot a gyorsabban gólt szerző játékos kapja.
- A 2 labda elrúgása után marad egy harmadik (az ábrán az 1vs1 labda). A két játékos 1 az 1 ellen megküzd a harmadik labdáért és megpróbál gólt szerezni a 4 kapu egyikére, pontosabban az edző által megjelölt színű kapura. Ez a párharc plusz egy pontot ér.
- Az ellenféllel versenyezve történő gólszerzés szakaszában a játékosok tartsák be az edző utasításait, lőjenek a megfelelő lábbal
- A szőnyegeken (gyékényeken) bemutatott bukfenc helyett használjunk alacsony gátakat és végeztessünk szökdelést
- Mind az első lövés irányára vonatkozóan, mind az 1-1 elleni párharc alatt kijelölt kapu színét illetően az edző ne szóbeli utasítást (hangjelzést) adjon; az első lövés irányát és az 1 az 1 elleni küzdelem alatt a kapu színét egy, az adott kapuval megegyező színű tányérbója (vagy mez) felemelésével jelezze (vizuális inger)
- A szőnyegen történő bukfencet vagy átfordulást a lehető legszabályosabban végeztessük
- Stimuláljuk a gyerekek értelmezési képességét és mentális reaktivitását különböző (vizuális és akusztikus) módon
- A gyakorlat játékos és szórakoztató oldalát kihasználva biztassuk a játékosokat versengésre
- Amint a játékosok elsajátították a gyakorlat mechanizmusát, növeljük az intenzitást és a kivitelezési sebességet