3 az 1 ellen: átadás, szabad területre mozgás és helyezkedés
- 4 tányérbója
- labdák
- 1 mez
- Játéktér: 15x15 méter
- Játékosok száma: 4
- Időtartam: 12 perc
- Sorozatok száma: 3, egyenként 3 perces sorozat 1 perc passzív pihenővel
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Egyszerűsített játékszituáció az átadások, a szabad területre mozgás és a helyezkedés fejlesztésére fiatal focistáknál |
Szabadulás, Passzolás, Helyezkedés, Labdaszerzés, 3-1 ellen |
Alakítsunk ki egy négyzet alapú, 15x15 méteres játékteret. Négy játékos helyezkedjen a négyzeten belülre, egyikük mezt tart a kezében. A labda az egyik mez nélküli játékosnál van.
- Négy játékos a négyzeten belülre helyezkedik és szabadon mozoghat a gyakorlótér teljes területén
- Az egyik játékos megkülönböztető mezt tart a kezében (vagy megkülönböztető mezt visel)
- A mez nélküli játékosoknak gyors, lapos passzokat kell adniuk egymásnak anélkül, hogy negyedik játékos megszerezné a játékszert
- A labdás játékosnak meg kell tartania a labdát két, mez nélküli társa segítségével
- Ha a mezben játszó játékos megszerzi a labdát, meg kell próbálnia a négyzeten kívülre vinni a játékszert, a többieknek pedig meg kell akadályoznia őt ebben, egyúttal visszaszerezve a labdát
- Ha a játékos sikeresen a négyzeten kívülre juttatja a labdát, szerepet cserélnek azzal, aki a hibát elkövette, majd a játék folytatódik
- Ha egy játékos hibázik (a labda egy passz után a játéktéren kívülre kerül, felemeli a játékszert), átveszi a megkülönböztető mezes játékos helyét
- A gyakorlat szabad érintésszámmal folyik
- A 3 perces sorozatokat szakítsuk meg aktív pihenővel
- A játék szabad érintésszámmal zajlik
- Végeztessük a gyakorlatot 3 érintéssel
- Végeztessük a gyakorlatot 2 érintéssel
- Végeztessük a gyakorlatot 1 érintéssel
- Az irányított labdaátvétel kötelező
- Módosítsuk a pálya méretét a játékosok képességei alapján
- Figyeljünk a passz és a labdaátvétel kivitelezésére, főleg fiatal játékosok esetén
- Elkezdhetjük kifejteni a játékosoknak az irányított labdaátvétel (ahogy azt az előző gyakorlatban láttuk) és az álló helyzetben történő labdaátvétel közötti különbséget, majd lehetőséget adhatunk nekik, hogy eldöntsék, melyik mellett döntenek az adott helyzetben. Ebben a gyakorlatban a játékosra bízhatjuk a választást, és az irányított labdaátvétel kötelező érvényét tekinthetjük variánsnak
- Figyeljünk a megfelelő kivitelezési és pihenőidő biztosítására