1-1 elleni feltételekhez kötött játék
- 4 jelzőbója
- 4 tányérbója (2 piros, 2 kék)
- 2 sárga jelzőrúd
- mezek (az ábrán pirosak)
- labdák
- Játéktér: 15x15 méter
- Játékosok száma: 12
- Időtartam: 12 perc
- Sorozatok száma: 2x4 perc, köztük 2 perc aktív pihenő (pl. passzolgatás párokban)
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Kötött játék a cselezés és a szerelés edzésére 1-1 elleni szituációban |
Special coordination capacities, Quickness, Sensoperceptive capacity, Dribbling with changes in direction, Gyors labdavezetés, Feints and tricks, Labdaszerzés, Szerelés, Improvisation, Run to support player in possession, Defending at the right distance |
A csúcsokra helyezett jelzőbóják által alakítsunk ki egy 15x15 méteres négyzet alakú játékteret. Ezen belül, középen, helyezzünk el 2 pár tányérbóját úgy, hogy egy sorban legyenek. A 2 pár tányérbója páronként eltérő színű (az ábrán piros és kék), és 5 m széles kiskapukat jelölnek ki a pálya széle felé, az egyik a játékosok kiindulási helyétől jobbra, a másik balra. A 2 kiskapu közé helyezzünk el 2 (az ábrán sárga) jelzőrudat, amelyek a pálya közepéhez képest kicsit a (piros mezes) védő csapat felé eltolt irányban lesznek. A jelzőrudak egymástól kb. 4 m távolságra vannak. A mezek segítségével osszuk a játékosokat két csapatba, a (fehér mezes) A csapat játékosainál labda van, a (piros mezes) B csapat játékosai a védők.
- Az edző kijelöl egy színt: SÁRGA, PIROS vagy KÉK
- A fehér támadók sorában az első A játékos labdavezetéssel indul, és megpróbálja átvezetni a labdát az edző által kijelölt színű kiskapun (a példán a piroson)
- A piros védők sorában az első B játékos gyorsan átfut a sárga jelzőrudak által határolt kapun keresztül és aktív védekezéssel megpróbálja megakadályozni, hogy az A játékos áthaladjon a piros kiskapun
- Ha a fehér támadójátékosnak sikerül kijátszania a piros védőt és átjutni a kiskapun, kap egy pontot
- Pontszerzés esetén, vagy ha a B védő megszerzi a labdát, az akciónak vége és a játékosok visszatérnek kiindulási helyükre
- Az első sorozat végeztével a két csapat helyet és így szerepet cserél (a védők támadók lesznek és viceversa)
- Az a csapat nyer, amelyik a két sorozat végére több pontot szerez
- Minden alkalommal, amikor az A játékos labdavezetéssel áthalad az edző által kijelölt színű kiskapun, az A játékos csapata kap 1 pontot
- Minden alkalommal, amikor az A játékos áthalad az edző által kijelölt színű kiskapun és labdavezetéssel eljut a pálya szemben lévő oldalára, az A játékos csapata 2 pontot kap
- Színek helyett a kiskaput kialakító tárgyak nevét mondjuk ki (JELZŐRÚD vagy TÁNYÉRBÓJA), ha „TÁNYÉRBÓJA” hangzik el, akkor az A (támadó) játékosok tetszés szerint kiválaszthatják, hogy melyik (a piros vagy a kék) tányérbója-kiskapura támadnak, és testcselekkel és irányváltoztatásokkal próbálják meg félrevezetni a védőt a labdavezetés alatt
- Korlátozzuk a kiskapun való áthaladásra irányuló támadóakció lefolytatására szánható időt (pl. 8 másodperc)
- Fokozzzuk a versenyszellemet a gyakorlás során
- A JELZŐRÚD/TÁNYÉRBÓJA variáns megnehezíti a védő feladatát, mert készen kell állnia reagálni a támadó döntésére (reakció vizuális ingerre)
-
Az ellenfélen való túljutást célzó labdavezetés közben a következőkre kell figyelni: tartsák a törzsüket enyhén előredöntve, mintegy a labda fölött; felemelt fej; támasztóláb a labda közelében; a labdával kapcsolatba kerülő végtag nem merev; a labdaérintés erejének a tervezett helyváltoztatásokhoz mértnek kell lennie; a kezeket használják potenciális érzékelőkként az ellenfél helyének meghatározásához
-
Biztassuk a játékosokat, hogy használják mind a két lábukat a különféle cselezések során, ezzel növelve a csel kiszámíthatatlanságát
-
A játékosok tartsák mindig a lábukhoz közel a labdát, mert bármilyen akadály esetén így lehet gyorsan megfogni és könnyen kezelni (labda uralása)
-
Szoktassuk rá a játékosainkat, hogy kezüket és karjukat használják az ellenfél helyzetének érzékelésére, a test általános egyensúlyának fenntartására és a labda védelmére
-
Cselezés előfeltételei: labdavezetés, egylábas egyensúly, észlelési-érzékelési képesség, megkülönböztetési (differenciációs) képesség, reakcióképesség és motoros fantázia