1 az 1 elleni játék 2 partjátékossal
- 4 mez (az ábrán 2 fehér és 2 piros)
- Tányérbóják
- Labdák
- 4 kisméretű kapu (vagy 8 jelzőbója)
- Játéktér: 25x30 méter
- Játékosok száma: 8 vagy több
- Időtartam: 15 perc
- Sorozatok száma: 4 sorozat, egyenként 3 perces időtartammal (1 perc passzív pihenővel a sorozatok között)
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
1 az 1 elleni játékszituáció két oldalirányban, a szélekre helyezkedő partjátékossal; a játék célja a szabad területre mozgás és az akció befejezése |
Perifériás látás, Feints and tricks, Szabadulás, Passzolás, Faljáték, Lezárás, Helyezkedés, Marking, Szerelés, Átmenetek |
Tányérbóják segítségével hozzunk létre egy 30 méter széles és 35 méter hosszúságú játékteret. A két, 30 méter hosszú oldal mentén helyezzünk el 2 kisméretű kaput (vagy jelezzük őket 4 pár jelzőbójával) egymástól körülbelül 15 méter távolságra. Mindkét hosszanti oldalon, a két kapu között 2 (az ábrán sárga színű) tányérbójával alakítsunk ki egy körülbelül 1 méter széles átjárót. Oldalanként két játékos (az ábrán pirosban és fehérben) a két átjáró mögé helyezkedik: egyikük labdával (fehér mezes védőjátékos), egyikük pedig labda nélkül (piros mezes támadó). További 2 játékos a játéktér rövidebb oldalaira helyezkedik, oldalanként tehát egy játékos (az ábrán a 2 sárga mezes játékos), akik külső partjátékosként segítik a két, a játéktéren belül 1 az 1 elleni harcot vívó társukat. Másik 4 társuk a pályán kívül vár a sorára (védő, támadó, 2 szélső partjátékos), ők a folyamatban lévő akció végén indítják újra a gyakorlatot.
- Az akciót a fehér mezes védő kezdi, aki a pirosban játszó támadónak passzol, majd azonnal kilép rá, hogy visszaszerezze a játékszert
- Mielőtt a vele szemben található két kapu valamelyikére gólt szerezhetne, a piros mezes támadónak meg kell játszania a legalább az egyik partjátékost, aki visszateszi neki a labdát
- Ha a védő labdát szerez, azonnal megpróbál betalálni a saját indulási oldalával szembeni kapuk valamelyikébe
- A védőnek a saját indulási oldala mentén található két kaput kell védenie és labdát kell szereznie, hogy gólt lőhessen a vele szembeni oldal két kapujának valamelyikébe
- A támadónak a saját oldalával szembeni, a védő által védett két kapu egyikét kell bevennie. Ha labdát veszít, a saját indulási oldalán található kapukat kell védenie
- Az akció végén a két belső játékos (piros és fehér mezes) helyet cserél a két partjátékossal (sárga mezes játékosok)
- A sorozat alatt minden belső játékosnak szerepelnie kell támadóként, védőként és partjátékosként is
- Mielőtt gólt szerezhetne, a támadónak mindkét partjátékossal passzt kell bemutatnia (a jobb és bal oldali partjátékossal is)
- A labdát kapó partjátékos belép a játéktérre és helyet cserél a támadóval („aktív” partjáték)
- Helyezzünk hangsúlyt a védő helyezkedésre és a szerelési kísérlet alatti testtartására, miközben nyomást gyakorol a támadóra
- Biztassuk a támadót arra, hogy cselekkel és irányváltásokkal tegye fantáziadúsabbá és színesebbé a támadójátékot, így csapva be a védőt
- A partjátékosokat ösztönözzük arra, hogy az átadáshoz mozogjanak üres területre, valamint a támadó esetén emeljük ki a mozgékonyság és a védőtől való elmozgás fontosságát, ami a visszatett labdából történő mélységi induláshoz szükséges (kényszerítő)
- Dolgozzunk azon, hogy mire irányul a védő figyelme: nem csak a labdát kell szemmel tartania, hanem a támadó üres területre történő mozgását is követnie kell, hogy mindig az ellenfél és a kapu közötti területre tudjon helyezkedni