Átadás lapos gurítással
- Tányérbóják
- 2 kiskapu (vagy 2 pár jelzőbója)
- 2 megkülönböztető mez
- Labdák
- Játéktér: 5x10 méter
- Kapusok száma: 4
- Időtartam: 15 perc
- Sorozatok száma: 3, egyenként 4 perces sorozat (1 perc passzív pihenővel minden sorozat után)
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
A védekező (labdafogás) és támadó (átadás) technika alapelveire épülő, 2 a 2 elleni verseny |
Catching technique, Foot eye coordination, Differenciálási kapacitás, Perifériás látás, Ügyesség, Passzolás, Lezárás, Labdaszerzés, 2-2 ellen, Együttműködés, Reading trajectories |
Tányérbóják segítségével alakítsunk ki egy 5 méter széles és 10 méter hosszú játékteret. A rövid oldalak felezőpontjánál helyezzünk el egy-egy kiskaput. Kiskapuk hiányában használjunk két pár jelzőbóját. A kiskapuk legyenek 2,5 fél méter szélesek. A pályán belülre négy, csapatonként két (az ábrán két világoskék és két citromsárga mezes) kapus helyezkedik. Tartsunk megfelelő mennyiségű labdát a kiskapuk és a pálya oldalvonalainak közelében.
- A pályán 2 a 2 elleni verseny zajlik
- A kapusok tetszés szerint, kézzel passzolgatnak egymásnak
- A gól akkor érvényes, ha lábbal szerzik, és a gólpassz földön gurított labdából érkezik
- A labda nélküli kapusok feladata, hogy saját kiskapujukat védjék, a labdát pedig bármilyen módot megszerezhetik (lábbal, kézzel, védéssel, megelőzéssel, stb.)
- A kapura lövés előtt a kapusok legfeljebb négyszer passzolhatnak egymásnak
- Ha a labda elhagyja a játékteret, a játékszert eddig birtokló csapat elveszíti azt; a labda ellenfeleikhez kerül
- A labdát legfeljebb 5 másodpercig lehet kézben tartani. Ha a játékos nem szabadul tőle időben, az ellenfél folytathatja a játékot
- Minden sorozat végén alkossunk új párokat (változtassunk az egymással küzdő párokon)
- Figyeljünk a védekező (labda fogása) és támadó (különböző típusú átadások) technika alapmozzanataira, valamint mérjük fel játékosaink képességét a hely és idő kihasználására
- Ügyeljünk a labda lapos legurításának megfelelő módjára, melynek célja a befejezés
- Építsünk a gyakorlat versenyjellegére: szórakozásra, kihívásra, pontozásra és magas intenzitásra
- Fejlesszük a differenciálás és a technikai elemek kombinálásának képességét , miközben szem előtt tartjuk a koordinatív aspektust is