Fogócska: gyorsaság és mozgástudatosság
- 8/10 alacsony gát
- 8 színes bója (vagy tányérbója/jelzőbója)
- 2 tányérbója
- Mezek (az ábrán piros színben)
- Labdák
- 1 szabvány kapu
- Játéktér: 20x20 méter
- Játékosok száma: 10 vagy több
- Időtartam: 12/14 perc (legalább 8 ismétlés játékosonként)
- Sorozatok száma: 2 sorozat, legalább játékosonkénti 4 ismétléssel
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Gyorsasági és mozgástudatossági-reaktivitási gyakorlat 1 az 1 elleni játékot követő kapura lövéssel |
General coordination capacities, Proprioceptive informations, Anticipation, Space-time differentiation, RSA (Repeated Sprint Ability), Quickness, Gyorsaság, Sensoperceptive capacity, Mozgástudatosság, Kapura rúgás |
Egy körülbelül 20x20 méteres játéktéren hozzunk létre egy gyakorlópályát, mely két, szimmetrikus, egymással szembeni állomásból áll. A két állomás a következőképpen épül fel: sorban helyezzünk el 4-5 alacsony gátat, egymástól 40 cm távolságban. A gátakat egy tányérbója követi (sárga), ami a kapura fordulási pontot jelzi (irányváltási szög). A tányérbója után a szabvány kapuval párhuzamosan alakítsunk ki két, nagyjából 2 méter széles átjárót 4 pár eltérő színű bója segítségével (az ábrán zöld és narancsszínben a bal oldali, kék és sárga színben a jobb oldali játékosok számára). Minden színes átjáró elé helyezzünk egy labdát (összesen négyet). Egy (vagy akár két) kapus védi a szabvány méretű kaput. A játékosok két csoportja sorban, indulásra készen feláll a 2 gyakorlópálya kezdőpontjánál (az ábrán a piros csapat a bal oldalon, a fehér csapat a jobb oldalon látható).
- Az edző jelére elindul az első két játékos (a két sor első embere) gyorsaságban és a gyakorlatsor kivitelezési sebességében egymással versenyezve (szökdelés a gátak felett és kapu felé fordulás a sárga tányérbója után)
- Miközben a két játékos versenyzik, az edző kijelöli valamelyik (színes bójákból kialakított) átjárót a színét kiáltva
- A kijelölt átjáróhoz közelebbi játékosnak meg kell próbálnia minél gyorsabban áthaladni a bóják között oly módon, hogy ellenfele ne érhessen hozzá, majd a labdát megszerezve kapura kell lőnie
- Ellenfelének meg kell próbálnia megérinteni őt. Ha sikerrel jár, ő próbálkozhat kapura lövéssel
- A pontot az a csapat szerzi, akinek a játékosa gólt tud szerezni a szabvány méretű kapura
- Az ábrán az edző a sárga („sárga”) bójákból kialakított, jobb oldali akadálypályához közelebb eső átjárót jelöli meg: a fehér mezes játékosnak úgy kell áthaladnia az átjárón, hogy pirosban játszó ellenfele nem ér hozzá, így szerezve meg a labdaszerzés és kapura lövés jogát
- A színes átjárók mögött elhelyezett labdákat első szándékból kell ellőni
- Meghatározott számú ismétlés után cseréljük fel a két csapat kiindulási oldalát (pozícióváltás)
- Váltogassuk gyakran a megmérkőző párosok összetételét (variáljuk az ellenfeleket)
- A több gólt szerző csapat nyeri a játékot
- Variáljuk a szökdelés típusát, amivel a játékosoknak át kell ugrania a gátakat (egy lábbal, páros lábbal, előre vagy háttal haladva, stb.)
- Az áthaladásra kijelölt színes átjárót az edző nem kiáltással, hanem kézzel jelzi (például egy megegyező színű tányérbóját vagy mezt felemelve), vagyis VIZUÁLIS és nem hangjelzéssel
- Biztassuk a játékosokat a gyakorlópálya minél gyorsabb befejezésére (maximális sebesség és intenzitás)
- Stimuláljuk a játékosok kognitív képességeit a gyakorlat elemeinek folyamatos változtatásával (reakció, alkalmazkodás, gyors információfeldolgozás)
- Ösztönözzük a játékosokat a koncentráció fenntartására és a csapatszintű versenyzésben való aktív részvételre
- Dolgozzunk a szökdelési és futótechnikát az alacsony gátak fázisában