Hármas játék – a befutás
- tányérbóják
- 1 kapu
- labdák
- Játéktér: 30x20 méter
- Játékosok száma: 9 + 1 kapus
- Időtartam: 15 perc
- Sorozatok szám: 2, egyenként 6 perc időtartammal, 3 perc aktív pihenővel megszakítva (pl. dekázás párban)
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Gyakorlat, amivel fejleszthetjük a befutást, miközben keressük a szabad területet és a bemozgás megfelelő ütemét |
Space-time differentiation, Perifériás látás, Passzolás, Irányított labdafogadás, Szabadulás, Cross, Lezárás, Kapura támadás, Give and support, Verticalization, Cross into the box |
Tányérbóják segítségével jelöljünk ki egy 20 méter széles és 30 méter hosszú játékteret. A négyszög rövid oldalán, az alapvonal felezőpontjánál helyezzünk el egy, az edzeni kívánt korosztálynak megfelelő méretű kaput. A kialakított játéktéren belül (30x20 méter) 3 tányérbójával formázzunk egyenlő szárú háromszöget, 10 méteres oldalakkal. A kaputól 15 méterre helyezzünk el egy tányérbóját, ami a háromszög csúcsaként szolgál. A gyakorlat háromfős csoportokban végezzük: „A”, „B” és „C” a 3 tányérbójához helyezkedik, a többiek a háromszögön kívül maradnak és várnak a sorukra. A gyakorlat „A”-tól indul, aki a labdát birtokolja.
- „A” passzol „C”-nek (a háromszög csúcsa)
- „C” játékos irányított labdaátvételt mutat be az ellenkező irányba, majd passzol „B” játékosnak, míg „A” megkezdi a befutást „C” háta mögött
- „B” mélységben indít „A” mozgását követve (KERESZTIRÁNYÚ bemozgás mélységben „C” háta mögött)
- „B” és „C” játékosok a kapu irányába mozognak tovább (támadás a kapu felé a befejezéshez)
- „A” játékos gólpasszt ad (beívelés vagy keresztlabda) 2 társa egyikének (a példán a „C” játékos)
- A labdát kapó játékos gyors kapura lövéssel fejezi be a támadást
- Az akció végeztével a játékosok begyűjtik a labdát és elhagyják a játékteret, átadva helyüket a következő hármasnak
- A három játékos minden ismétlésnél pozíciót cserél
- A gyakorlat bal és jobb oldali építkezéssel folyik, majd fordítva, így váltogatva a mélységi támadáshoz, a keresztirányú bemozgáshoz és az azt követő beadáshoz használt oldalt
- Növeljük a játékon belüli távolságokat
- Alakítsunk ki 2 kiindulási állomást, így 18 játékossal dolgozva, aminek köszönhetően váltogathatjuk a jobbról és balról történő befutást
- Vonjunk be egy védőt, aki „C”-t vagy „B”-t fogja, ezzel kényszerítve a passzolni készülő „A”-t, hogy a szabadon lévő játékost keresse (célravezető döntés)
- Biztassuk a játékosokat arra, hogy kérjék a társ bemozgását (figyeljünk a mélységi befutás idejére és helyére)
- A keresztirányú bemozgás üteme és gyorsasága igazodjon a támadásépítés üteméhez
- Ösztönözzük arra a játékosokat, hogy az akciót határozottan és gyorsan fejezzék be, lehetőleg első szándékból