Játék levegőben, pontokért
- tányérbóják a játéktér behatárolásához
- 1 kapu
- mezek
- labdák
- Játéktér: 25x15 méter
- Játékosok száma: 5-7 között
- Időtartam: 12 perc
- Sorozatok száma: 4 sorozat, egyenként 2 perc időtartammal, köztük 1 perc passzív pihenővel
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Kisjáték kapusoknak, amivel dolgozhatunk az ellentámadás és a kidobás fogalmain |
Aerial ready position technique, Catching technique, Goalkeeper positioning, Kinasthetic awareness, Anticipation, Space-time differentiation, Balance, Vestibular information, Explosive strength |
Hozzunk létre egy 25x15 méteres pályát, majd az egyik rövid oldalon állítsunk fel egy kaput (az ábra szerint). A kaputól 17,5 méterre tányérbójákkal osszuk két részre a pályát. A kapusokat osszuk két 3 fős vagy két egyenlő létszámú csapatra.
- 3 a 3 elleni, labdabirtokláson alapuló meccs folyik a pályán (ha a két csapat eltérő létszámú, egy játékos jokerként funkcionál)
- A labdát birtokló csapat célja, hogy 5 megszakítás nélküli passzt valósítson meg anélkül, hogy az ellenfél játékba tudna avatkozni
- A labda birtokában lévő kapus szabadon léphet a labdával akkor, ha közben lepattintja a játékszert
- Az ellenfél a passzsorozatot megszakíthatja levegőben (a labdavivő által adott passz közben) vagy pattanáskor (vetődésből is)
- Ha joker játékos is van, akkor az épp labdát birtokló csapattal játszik, de az ő passza nem számít az 1 pont eléréséhez (partjátékosként funckionál a létszámfölény megvalósításához)
A labdabirtoklás fázisa
- 1 pont elérésekor a játék átmenetileg a következő helyzet hozzáadásával változik meg:
- Az 1 pontot elérő csapat egyik tagja a labdával az egyik térfél vonalainak találkozásához helyezkedik (mint például szögletnél), míg társai és az ellenfelek az az alapvonalhoz közel, a rövidebb oldal felezőpontjánál vesznek fel pozíciót (a társak arccal a pálya felé, az ellenfelek pedig az alapvonal felé néznek)
- A játékos kézből, magas ívben dobja ki a labdát (ha páratlan számú játékosunk van, a joker játékos a kidobást végző kapussal van)
- Ha a labdát úgy fogja meg egy társ, hogy az nem pattanle a földre, visszadobhatja a játékszert a játékosokhoz képest ellentétes, rövidebbik oldalon felállított kapu irányába
- A dobásnál a kapus nem lépheti át a nagyjából 7,5 méter távolságban meghúzott vonalat
- Ha a játékos úgy veszi be a kaput, hogy előtte a játékszer nem pattan le, csapata 3 pontot szerez
- Ha a labda lepattan, a dobásnál pályán kívülre kerül vagy az ellenfél egyik játékosa megszerzi azt, a játék újraindul az ellenféltől
- Minden megszakítás nélküli 5 passz után 1 pont jár
- Az íves dobásból történő gólszerzés 3 pontot ér
- Az íves dobásnak a 7,5 métert jelző vonalon belül kell történnie
- A dobás legyen pontos
- Figyeljünk a kapus által használt különböző technikai elemekre