Kisjáték: 4-4 ellen +2 kisegítő játékos a kapura rúgáshoz
- 6 mez (az ábrán 4 piros és 2 sárga)
- labdák
- tányérbóják
- 1 szabályos méretű nagykapu
- Játéktér: 40x30 méter
- Játékosok száma: 11 (10 mezőnyjátékos + 1 kapus)
- Időtartam: 21 perc
- Sorozatok száma: 5x3 perc, köztük 1 perc passzív pihenő
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Kisjáték: 4-4 ellen +2 külső kisegítő játékos, szélességi játék labdabirtokláskor és kapura rúgás |
Labdaátvètel, Szabadulás, Passzolás, Kapura rúgás, Labdaszerzés, Szerelés, Keresztirányú térkihasználás, Mobilitás, Pressing, Mögékerülés |
A tányérbójákkal alakítsunk ki egy 40x30 méteres játékteret, amelyet két (az alapvonallal párhuzamosan) vízszintes sávra osztunk. Az első (narancssárga) sávot a büntetőterület képezi, a második (kék) zóna ugyanakkora méretű, 40 méter széles és 15 méter hosszú. A játékosokat 2 négyfős csapatra osztjuk (az ábrán fehér csapat a piros csapat ellen), és a következőképpen helyezkednek el: 3 piros és 3 fehér játékos a kék sávban, 1 piros és 1 fehér játékos a narancssárga sávban (a büntetőterületen). A pályán kívül, a kaputól jobbra és balra 1-1 segítő (az ábrán sárga mezes) játékos áll. A kapus a kaput védi. Az edző a játéktéren kívül helyezkedik el sok labdával.
- A gyakorlás mindig 3-3 elleni labdabirtoklással kezdődik a büntetőterületen kívül (az ábrán a kék sávban), ahol először az edző által előre meghatározott számú (pl. 4) átadást kell elvégezni, majd a labdát a külső segítő (sárga mezes) játékosok egyikének kell passzolni
- Ha sikerült a megadott számú átadást elvégezni úgy, hogy az ellenfél közben nem szerezte meg a labdát, akkor a labdát a 2 külső partjátékos (segítő) valamelyikének kell továbbítani, és ezzel a gyakorlás 6-4 ellenivé alakul át (4 támadó + 2 partjátékos a védők ellen)
- A büntetőterületen elhelyezkedő 2 támadójátékos akkor aktiválódik, amikor a labda a külső segítőhöz kerül. Ekkor 4-4 elleni szituációban játszanak (pirosak a fehérek ellen) a teljes játéktéren, labdabirtoklási fázisban kihasználva a 2 külső partjátékost is (6-4 elleni létszámfölény a albdabirtokló csapat javára) a gólszerzés érdekében
- A segítő játékosok játszhatnak kizárólag a játéktéren kívül és ekkor nem lehet őket támadni, vagy pedig beléphetnek a pályára és ekkor aktívan részt vesznek a játékban
- A játékakció végeztével a kezdeti 3-3 elleni labdabirtoklással indulunk újra. Az addig védő csapat indul labdabirtoklással
- Nagyon fontos, hogy az edző a játéktéren kívül álljon és gyorsan hozza újra játékba a labdákat
- A 6-4 ellen mindig csak akkor kezdődik, ha a kék sávban elvégezték a létszámegyenlőséges szituációra meghatározott számú átadást. A kék sávba osztott játékosokon kívül senki nem vehet részt az akció kezdeti szakaszában
- Minden sorozat végén a két külső segítőt felváltja egy belső játékospár (egy fehér és egy piros játékos). A játékosok úgy váltják egymást, hogy a gyakorlás végére (5 sorozat után) mindegyikük játsszon külső segítőként (partjátékosként) is
- Minden sorozat végén forgással váltsuk a büntetőterületen elhelyezkedő játékospárt (csatárokat) egy a kék sávban 3-3 elleni labdabirtoklást játszó játékospárral
- A játék kezdetén a labda az egyik külső partjátékoshoz kerül, aki az első átadást a vele ellentétes oldalon lévő külső játékoshoz végzi, ez utóbbi pedig belép a pályára (a csapat felkészültségi szintje alapján döntsük el, hogy a másik oldalra történő átadás akadálytalan legyen, vagy pedig a védők megpróbálhatják megszerezni a labdát)
- A játék kezdetén a labda az egyik külső partjátékoshoz kerül, egy harmadik játékos pedig mögékerülést végez a partjátékos segítésére
- Miután megtörtént a mögékerülés, a külső játékosnak a pályán belül lévő egyik társának kell továbbítania a labdát, nem rúghatja azt egyből annak, aki a mögékerülést végezte
- Ösztönözzük a játékosokat az üres területre helyezkedésre és több passzolási vonala (átadási irány) folyamatos kialakítására. Létszámegyenlőséges szituációnál fontos az, hogy egy védő ne fogjon 2 játékost, ezért lényeges, hogy széthúzzák a passzolási vonalakat (kihasználják a szélességet)
- Foglalkozzunk az 1-1 ellennel és a cselezéssel. Létszámegyenlőséges szituációnál fontos az, hogy olyan játékosaink is legyenek, akik képesek kicselezni az ellenfelet (kezdeményezőkészség, vállalkozó szellem, fantázia, kiszámíthatatlanság)
- A külső segítőket biztassuk arra, hogy az első labdalevételt a játéktéren belül végezzék, hogy így teret hagyjanak a mögékerülésre
- Létszámegyenlőségben a védők ne veszítsék el ellenfelüket, ez egy lényeges pont a labdaszerzés megakadályozásához. Szorgalmazzuk a kollektív pressinget.