Tematikus mérkőzésjáték: 4 a 4 + 1 ellen oldalsó partjátékosokkal
- 8 tányérbója
- labdák
- 4 jelzőbója
- 5 mez (az ábrán piros színben)
- Játéktér: 21x21 méter
- Játékosok száma: 10
- Időtartam: 16 perc
- Sorozatok száma: 4 meccs, egyenként 3 perc időtartammal (1 perc passzív pihenővel)
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Labdatartás kis területen a gyors váltások, a gyors gondolkodás és a kivitelezési sebesség fejlesztésére |
Anticipation, Space-time differentiation, Aerob erő, Szabadulás, Short pass, Lezárás, Labdaszerzés, Keresztirányú térkihasználás, Mobilitás, Wall Pass, Numerical superiority (attack) |
Tányérbóják segítségével alakítsunk ki egy 21x21 méteres játékteret. Alakítsunk ki két, nagyjából 3 méter széles zónát a két hosszabbik oldal mentén, egymással szemben. Így egy 21x15 méteres központi, labdatartási zónából és két, 3 méter széles szélső sávból álló játékteret kapunk (az ábra szerint). Megkülönböztető mezek segítségével osszuk fel játékosainkat két, egyenként 5 fős csapatra (fehér mezes csapat a piros mezes ellen). Nyolc játékos (csapatonként 4) a központi négyszögben vesz fel pozíciót, míg csapatonként egy játékos a szélső sávokban játszik (egy a jobb, egy pedig a bal oldali sávban).
- A központi négyszögben klasszikus, 4 a 4 elleni labdatartást játszatunk, a befejezés a 2 kiskapura történik
- A pályán belül a játékosoknak meghatározott passzszámot kell teljesítenie (a partjátékosok bevonása kötelező), mielőtt befejezhetnék az akciót
- A cél az, hogy a csapat a 2 partjátékos segítségével 5 megszakítás nélküli passzt érjen el anélkül, hogy az ellenfél közbeavatkozna, majd ezután gólt szerezzen a két kiskapu egyikére
- Az 5 passz teljesítése után a külső partjátékos beléphet a központi játéktérre és a játékba becsatlakozva 5 a 4 elleni emberfölényes szituációt alakíthat ki a gólszerzéshez. Az akció végén a partjátékos visszatér saját sávjába
- Minden sorozatnál lecseréljük a partjátékosként szereplő, szélső sávokban mozgó játékosokat
A partjátékos két, egymást követő megjátszása után az ötödik játékos belép a játéktérre 5 a 4 elleni, befejezésre irányuló játékhoz
- A szélső sávok játékosai partjátékosként funkcionálnak és nem léphetnek be a labdabirtoklási zónába, ha társaikkal előbb nem teljesítenek legalább két passzt és a csapattársak nem érnek el legalább 5 megszakítás nélküli átadásból álló sorozatot az ellenfél közbeavatkozása nélkül
- Két passz után a partjátékos belép a központi zónába és 5 a 4 elleni játékot alakít ki a kiskpukra történő gólszerzés céljával
- Mindkét csapat játékosai szabadon lőhetnek bármelyik kiskapura
- Ha az 5 a 4 elleni játék során az ellenfél megszerzi a labdát, a partjátékosnak a lehető leggyorsabban vissza kell térnie a saját zónájába
- Az öt megszakítás nélküli átadás (a partjátékosnak adott 2 passzt is beleszámítva) egy pontot ér
- A gól további egy pontot ér
- Növeljük vagy csökkentsük a pálya méretét a játékosok életkora és képességei szerint
- Vegyük ki a gyakorlatból a kiskapukat és koncentráljunk kizárólag a labdatartás dinamikájára
- A partjátékosokat hagyjuk végig a külső területeken, megtiltva számukra a központi zónába történő belépést
- A fiatalabb korosztályokat ez a játék a társ pozíciójához viszonyított mozgásra tanítja
- A partjátékosoknak folyamatosan követnie kell az akciót, megpróbálva a labda vonalában maradni, hogy készen várják a labdát a szabad területen
- A labda megtartása alapvető fontossággal bír a hatékony támadásépítés szempontjából
- Próbáljunk mindig a lehető legtöbb passzolási vonalat biztosítani a labdavivőnek és vonjuk be a játékba a partjátékost, ezzel használva ki a labdabirtoklás alatti létszámfölényt
- A mozgékonyság és a folyamatosa szabad területre mozgás révén több passzolási lehetőség kínálkozik (a szabad területre mozgás képessége a társak mozgásához igazodva)
- Biztosítsuk a lépcsőzetes tagozódást és a pályán történő kiegyensúlyozott eloszlást a labdatartási fázis alatt
- Jelen labdatartási gyakorlat során olyan kognitív funkciókat és technikai készségeket fejlesztünk, mint a megelőzés, reakció, az információ feldolgozásának sebsessége és a döntési képesség, perfiériás látás és a játékszervezés minősége