Egy másodcsatár: a hamis 9-es – 3. gyakorlat
- tányérbóják
- 4 mez az egyik, 2 mez egy másik színben
- labdák
- 2 kapu
- Játéktér: 60x70 méter
- Játékosok száma: 12 mezőnyjátékos + 2 kapus
- Időtartam: 26 perc
- Sorozatok száma: két 10 perces félidő 3 perc pihenővel
Összegzés | Másodlagos célkitűzések |
---|---|
Egyszerűsített játékszituáció, amivel a játékosokat csapatrészek szintjén történő mozgásra ösztönözhetjük az időzítést egy másodcsatár mozgásához igazítva |
Szabadulás, Lezárás, Kapu védése, Labdaszerzés, Improvisation, Mobilitás |
Tányérbóják segítségével hozzunk létre egy 60x70 méteres játékteret. A két rövidebb oldal felezőpontjánál helyezzünk el egy szabvány méretű kaput. Szintén tányérbójákkal alakítsunk ki két, nagyjából 10 méteres szélső zónát, L1-et és L2-t, valamint egy körülbelül 10 méteres – az ábrán 2-es számmal jelölt - középső területet. Három játékos a szélső zónákba helyezkedik, az egyikük megkülönböztető mezben játszik, míg a másik joker játékos lesz; másik kettő az 1-es területen várakozik egy ellenféllel, egy a 2-es zónába szintén egy ellenféllel, végül még egy társuk a 3. zónát foglalja el. A két kapus a kapukat védi.
A következőkben felvázolt sorozat harmadik gyakorlatában egy olyan leegyszerűsített játékszituációt mutatunk be, ahol két csapatrész, a középpálya és a támadósor igyekszik megtalálni a megfelelő mozgásokat és időzítést a támadás befejezéséhez, miközben az ellenfél védekezik és labdaszerzés esetén gólt szerezhet.
- Az edző jelére 6 a 4 elleni meccs kezdődik 2 joker játékossal, a cél a gólszerzés
- A szabályos támadásépítéshez a 3. zóna játékosának, a másodcsatárnak be kell lépnie a 2. zónába, hogy a középpályán emberfölényes szituációt hozzon létre. Így a 2. zónában 2 az 1 elleni szituáció alakul ki, valamint hely szabadul fel a 3. zónában a befutáshoz
- Az 1. zóna középpályásai a széleken alakíthatnak ki számbeli fölényt, és be kell futniuk a 3. területre, hogy befejezzék a támadást a középpályáról érkező mélységi passzból vagy a középcsatár által lekészített labdából
- Ha az ellenfél labdát szerez, a játékosok a nélkül lőhetnek gólt, hogy elhagynák saját zónájukat, míg a létszámfölényben játszó csapatnak védenie kell saját kapuját
- A gyakorlat elején a 2. zónában játszó játékosok nem léphetnek ki területükről
- A 2. zóna középpályása csak a 3. területre futhat be
- A joker játékosok a labdát birtokló csapattal játszanak, és nem léphetnek ki a számukra kijelölt zónából
A középcsatár nyitása egy szélső felé a joker játékos passza után
Fokozatosan felépített gyakorlat
Egy másodcsatár: a hamis 9-es - 1. gyakorlat
Egyszerűsített játékszituáció, amivel a játékosokat csapatrészek szintjén történő mozgásra ösztönözhetjük az időzítést egy másodcsatár mozgásához igazítva |
|
Egy másodcsatár: a hamis 9-es - 2. gyakorlat
Egyszerűsített játékszituáció, amivel a játékosokat csapatrészek szintjén történő mozgásra ösztönözhetjük az időzítést egy másodcsatár mozgásához igazítva |
|
Egy másodcsatár: a hamis 9-es - 4. gyakorlat
Egyszerűsített játékszituáció, amivel a játékosokat csapatrészek szintjén történő mozgásra ösztönözhetjük az időzítést egy másodcsatár mozgásához igazítva |
|
Egy másodcsatár: a hamis 9-es - 5. gyakorlat
Egyszerűsített játékszituáció, amivel a játékosokat csapatrészek szintjén történő mozgásra ösztönözhetjük az időzítést egy másodcsatár mozgásához igazítva |
- Ha az 1. zóna egyik középpályása elindul, hogy létszámfölényes szituációt hozzon létre az L1 vagy L2 szélső területeken, a szélsőnek azonnal fedeznie kell társát, ahogy az akció kezdetét veszi
- A visszább helyezkedő szélsőket biztassuk arra, hogy a külső támadási területekre mozogjanak be, így szoktatva hozzá őket a pálya minél nagyobb mértékű széthúzásához, amivel a széleken emberfölény alakul ki
- Ösztönözzük a középcsatárt, hogy végezzen ellenmozgást, mielőtt belép a 2. zónába